همسپار | ایجاد تبلیغات شناور
تبلیغات
بستن پنجره
جستجو

دانلود فایل ورد word پروژه خوشه‏ بندی توافقی بر روی داده‏های توزیع شده ناهمگن

تصویر پست

دانلود فایل ورد word پروژه خوشه‏ بندی توافقی بر روی داده‏های توزیع شده ناهمگن

دسته بندی : کامپیوتر

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 1.144 مگا بایت

تعداد صفحات : 143

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 131 صفحه
چکیده
خوشه‏بندی را می‏توان یکی از مهمترین مراحل در تحلیل داده‏ها برشمرد. روش‏های خوشه‏بندی بسیاری تاکنون توسعه و ارائه داده شده‏اند. یکی از این روش‏ها که در مطالعات اخیر مورد توجه و بررسی قرار گرفته است، روش خوشه‏بندی توافقی می‏باشد. هدف خوشه‏بندی توافقی ترکیب چند خوشه‏بندی اولیه و بدست آوردن یک خوشه ‏بندی نهایی است به گونه‏ای که در آن خوشه‏ها از کیفیت بالاتری، نسبت به خوشه‏ها در خوشه‏بندی‏های اولیه، برخوردار باشند.
ما در این تحقیق فرآیندی را جهت انجام خوشه‏بندی توافقی بر روی داده‏های توزیع شده ناهمگن ارائه خواهیم نمود که این فرآیند از سه مرحله تشکیل می‏شود. در مرحله‏ی اول خوشه‏های نظیر به نظیر در خوشه‏بندی‏های اولیه تشخیص داده می‏شود. در مرحله‏ی دوم هر یک از خوشه‏بندی‏های اولیه وزن‏دار می‏شوند. در مرحله‏ی سوم نیز خوشه‏ بندی توافقی با توجه به وزن اختصاص داده شده به خوشه ‏بندی‏ ها، انجام می‏گردد.
در این تحقیق فرآیند پیشنهادی بر روی داده‏هایی که به صورت ناهمگن توزیع شده‏اند، مورد ارزیابی قرار گرفته است. نتایج ارزیابی‏های انجام شده نیز با ۴ الگوریتم دیگر در زمینه‏ ی خوشه‏بندی توافقی مقایسه شده است. مقایسه‏های انجام شده بیانگر آن است که فرآیند پیشنهادی در اغلب موارد از کارایی بالاتری نسبت به دیگر الگوریتم‏ها برخوردار است.
کلید واژه:خوشه ‏بندی-داده ‏های توزیع شده ناهمگن

فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول مقدمه 2
۱-۱- مقدمه 3
۱-۲- داده کاوی 3
۱-۳- روش‏های داده کاوی 4
۱-۴- خوشه ‏بندی 5
۱-۵- خوشه‏ بندی توافقی 9
۱-۶- تحقیقات انجام گرفته در تحقیق 12
۱-۷- نتایج بدست آمده 13
۱-۸- ساختار تحقیق 13
فصل دوم مروری بر کارهای انجام شده 14
۲-۱- مقدمه 15
۲-۲- روش‏های خوشه‏بندی 15
۲-۲-۱- روش‏های بخش‏بندی 17

۲-۲-۲- روش‏های سلسله مراتبی 19
۲-۲-۳- الگوریتم خوشه‏بندی K-Means 19
۲-۳- خوشه‏بندی توافقی 22
۲-۳-۱- انگیزه‏های استفاده از خوشه‏بندی توافقی 23
۲-۳-۲- مسئله خوشه‏بندی توافقی: ارائه‏ی مثال 25
۲-۳-۳- مروری بر روش‏های خوشه‏بندی توافقی 26
۲-۳-۴- گروه‏بندی روش‏های خوشه‏بندی توافقی 27
۲-۳-۵- روش‏های شباهت محور 31
شباهت دوبه‏دو(ماتریس همبستگی) 31
گراف محور 35
۲-۳-۶- روش‏های توافقی با استفاده از اطلاعات دوجانبه 39
۲-۳-۷- روش‏های توافقی با استفاده از مدل ترکیبی 40
۲-۳-۸- روش‏های توافقی رأی محور 42
۲-۴- روش‏های تولید اجتماع خوشه‏بندی‏ها 46
۲-۵- خلاصه فصل 49
فصل سوم ارائه‏ی راهکار پیشنهادی: خوشه‏بندی توافقی بر روی داده‏های توزیع شده ناهمگن 51
۳-۱- مقدمه 52
۳-۲- راهکار پیشنهادی 53
۳-۲-۱- تشخیص نظیر به نظیر بودن خوشه¬ها 53
۳-۲-۲- خوشه‏بندی‏های دارای وزن 60
۳-۲-۳- خوشه‏بندی‏ توافقی بر روی داده های توزیع شده ناهمگن 64
۳-۳- تولید اجتماع خوشه‏بندی‏ها 67
۳-۴- خلاصه فصل 68
فصل چهارم پیاده‏سازی راهکار پیشنهادی و نتایج ارزیابی آن 70
۴-۱- مقدمه 71
۴-۲- معیارهای ارزیابی 71
۴-۲-۱- معیار دقت 72
۴-۲-۲- شاخص Davies-Bouldin 73
۴-۲-۳- شاخص Rand 73
۴-۲-۴- متوسط اطلاعات دوجانبه نرمال‏سازی شده (ANMI) 75
۴-۳- پیاده‏سازی 76
۴-۴- مجموعه‏های داده‏ای 76
۴-۵- نتایج ارزیابی 78
۴-۵-۱- معیار دقت 78
۴-۵-۲- شاخص Davies-Bouldin 81
۴-۵-۳- شاخص Rand 83
۴-۵-۴- متوسط اطلاعات دوجانبه نرمال‏سازی شده (ANMI) 85
۴-۶- خلاصه فصل 87
فصل پنجم نتیجه‏گیری و کارهای آینده 88
۵-۱- مقدمه 89
۵-۲- نتیجه‏ گیری 89
۵-۳- کارهای آینده 92
مراجع 94

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دیدگاه خود را بیان کنید


تصوير من

در اینجا باید مختصری درباره خودتان بنویسید و شرح حال کوتاهی بنویسید.

اگر بدون ذکر منبع مطالب را کپي کنيد اتفاقي نميوفتد. ولي نکنيد!

طراحي شده توسط ميلاد دهقان عضو گروه رویین
همسپار | ایجاد تبلیغات شناور
تبلیغات
بستن پنجره